måndag 31 oktober 2011

Resfeber?

Febern smyger sig tillbaka, huvudet dunkar, näsan snuvar och vätskan ur ögonen rinner med mellanrum.. Är detta en annorlunda resfeber?
Hoppas innerligt på en feberfri natt!

Tårarna har kommit när jag har insett att jag ska vara utan min kära familj i ett par månader. Jag ska inte sitta och fira advent med dem, jag ska inte fira julafton, jag ska inte sitta vid matbordet med dem o.s.v. Jag älskar min familj. Och jag är fullt medveten om att denna resan är "once in a lifetime". Ett stort äventyr som jag och min pojkvän ska få dela tillsammans. Denna resan varar bara 4-6 månader i hela mitt liv. Min familj kommer jag ha hela livet.
Just nu ångrar jag att jag inte sagt hejdå till min underbara mormor och morfar men jag hoppas ni förstår att det inte är lätt att ta ett förväl. Jag kommer höra av mig så fort vi landat i Nya Zeeland till alla ni som står mig nära. :)
Och förresten, att lämna Olivia som ändras varje dag, varje veckan och varje månad.. När jag kommer hem kan hon prata mer än vad hon kan nu, hon kommer att kunna gå utan att ramla ner på rumpan. Det kommer vara underbart att se, hon är moster Lindas skitunge:)

Nu till saken, varför har vi valt att åka?
Jag tog studenten och under hela sommaren har jag sparat undan i stort sett all min lön, likaså Simon. Simon åkte iväg till Australien efter han tog studenten, han var borta i 8 månader. Under julen åkte jag ner för att äntligen få träffa honom. Under de tre veckorna som jag var där nere planerade vi att komma tillbaka till Australien efter att jag tagit studenten. Jag har tyckt att det ska bli så sköönt att få komma iväg, lämna Kalmar ett tag för att få nya erfarenheter, prata och lära mig mer engelska, se en annan kultur och kanske mogna till lite? (hemma ibland kan jag vara på så dåligt humör och vara allmänt fjollig för min ålder, tycker jag. Vara arg när familjen pratar med mig utan att egentligen inte vara arg på något eller någon. Jag tror jag kommer lära mig att bli mer "vuxen" under denna resan.)
Vi kom sen på att Australien, okej där har vi redan varit. Speciellt Simon som var där i åtta månader. Varför inte åka till Nya Zeeland. Ett land som man aldrig annars kommer åka till bara för att "semestra". Visst det ligger väääldigt långt bort men det kommer bli en oförglömlig resa.
Sagt var sagt. Biljetten bokades, allt fixades och här sitter vi, i Simons rum då. Jag med två tjocka tröjor bredvid Simons packning som ligger på sängen. Än har han inte packat ner det i resväskan och klockan är 20:50.. Planet lyfter från Kalmar i morgon klockan 09:00 till Stockholm där vi har 5 timmar tills planet lyfter till London. Efter några timmar i London åker vi till Hong Kong, därefter till Auckland (Nya Zeeland). Vi är framme i Nya Zeeland klockan 11:00 på torsdagen i deras tid. Alltså i svensk tid blir det klockan 23:00 på onsdag kväll. Många timmar med äckligt mat på flygplanet (tycker inte om den alls) så hoppas jag att det går fort.

Ni som läser min blogg kommer få följa med på denna resan med mig och min pojkvän. Jag ska lägga in bilder, skriva inlägg så fort jag sitter vid datorn, så fort något kul har hänt. Jag kommer dela med mig av allt, bra dagar och även de dåliga dagarna. :)
Vi hörs om två dagar. Lots of Love.

Kommer stänga av min mobiltelefon i morgon på morgonen och sätter på den igen den dagen jag kommit hem till Sverige! Skaffar ett nytt nummer därnere.

OK, hittade en mapp på Simons dator som heter Linda cool.. Alla bilder ser i stort sett ut som denna.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar