onsdag 26 oktober 2011

high five

Vilken tönt jag känner mig som nu.. tagit bilder på min mage lixom.. Varför har jag gjort det? Jo, för att jag ville se resultat efter all träning och för att jag tycker jag har varit så otroligt duktig som har sprungit 3 gånger i veckan i ca 8 månaders tid, och styrketränat! Trodde aldrig träningen skulle bli en rutin, en vardag för mig. Men även att jag varit trött, inte haft motivationen till att springa vissa dagar så har jag tagit mig i kragen och gett mig ut på en löprunda ändå. Har jag inte varit ute på en hel dag får jag ett ryck på mig själv.. det är ju hur skönt som helst att gå ut på en promenad eller springrunda även att vädret kan ha var för hett (somras) eller för ruggigt så det biter tag i kinderna (hösten). Även att du känner dig hängig och trött, gå ut på en promenad och ge dig själv en klapp på axeln. Varje gång sis och jag är klara med springpasset slå vi en high five. 
Första bilden på min mage tog jag för ungefär 8 månader sen, mitten magen tog jag i början av sommaren och den sista tog jag idag.. Visst ser man lite skillnad? Det tycker jag att man gör i alla fall. Enligt mig själv tycker jag det tar lång tid för min kropp att få de "synliga" musklerna. Men hey, tänkt hur min mage kommer se ut till sommaren. (Måste hålla igång med träningen och styrke träningen nere i Nya Zeeland) Jag kan se mig själv träna vid stranden, svettas och dricka flera liter vatten medan Simon sitter i solstolen med en öl i handen.. neeedå.. Simon är nog ute i vattnet på surfingbrädan eller kanske till och med tränar med mig? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar