fredag 11 november 2011

weekend and no work

(kl 19:00 lördag)


Igår bytte jag arbetssyssla.. Jag satte mig på gräsklipparen och hade det riktigt gutt då solen kom fram. Dem har en stor trädgård, framsidan tog två timmar att klippa! På måndag har jag lite till att klippa på framsidan och sen även baksidan. Jag hoppas på strålande sol på måndag för då gör det mig ingenting att sitta på den där mackapären. 


Det är helg vilket betyder, no work. Idag åkte vi till ett ställe där det var hästar, kor, får, lamor, karuseller, mat, marknad. Kommer inte på något ord för vad ett sådant ställe heter? Men i alla fall. Det var tävlingar med djuren och en massa andra tävlingar. Vi åkte dit med familjen förutom pappan i huset som hade för sig andra grejer.
Stället var något man inte är på eller ser varje dag. Efter att vi hade spenderat några timmar där så åkte Simon och jag till ett shoppingcenter för att återigen gå på jakt efter skor.. Och äntligen hittade jag mig ett par skor! Efter flera timmars letande... ingen butik hade skor i min storlek.. De jag hittade var dyra men det är skor jag vet jag kommer använda väl hemma i Sverige med. (blå converse)
Blir galen på att de har så sjukt snygga kläder här. Vill rycka till mig vart annat klädesplagg jag ser. Kan det inte bli julrea nu?? De har redan börjat pynta med julsaker inne i stan och det är en massa julklappstips på tv. Galet, det känns som julen är långt ifrån.. fast det kanske bara känns så för oss eftersom vi inte har kylan eller snön här. Har de börjat med alla julklappstipsen hemma i Sverige än?



vårt rum för er som vill se hur vi bor just nu


the twins

fårklippning
Nu sitter vi och väntar på mat sen blir det filmkväll med gott snacks, jordgubbar. :)
Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar