fredag 4 november 2011

Regn i Auckland

(kl 18:30 Lördag)






Mount Eden. 



Det blev en tidigt morgon i morse. Klockan ringde klockan 07:30. Dock var inte vädret det bästa, mörka moln och regnskurar, solen tittade fram på vissa ställen. Vi hade sovit 10 timmar inatt, (jag sov i alla fall ca 10 timmar) såå skönt! Sängen kändes skön så varför kliva upp och gå ut på våra äventyr när det ändå bara regnade? Efter en halvtimmes snoozande var det dags att kliva upp. På med kläderna för att gå en lång promenad till berget "Mount Eden". Dessa backar var så klart med oss heeeeeela vägen. Mount Eden är en gammal vulkan. Människor sprang upp för dessa backar upp till toppen. Jag springer och är vältränad om jag får säga så, men att springa upp för det berget, Hell No! Det var ju bara jobbigt att GÅ upp till toppen. Från toppen kunde man se hela Auckland och det må jag säga var pretty häftigt. ;)




Vi fortsatte att gå till ett museum här i Auckland som visade upp historia, vulkaner, vatten, fåglar, rugby och om hur Maorierna levde. Det var väl en.. kul grej att titta på. Fast aldrig mer. :) Inget som fångade mitt intresse.

Vi har idag alltså gått, gått och återigen gått i ungefär 5 timmar. Sängen skrek efter mig när vi kom till lägenheten!
Imorgon checkar vi ut från detta rum och åker till farmen där vårt första lilla jobb väntar.

Igår: Jätte god dryck, Pearl tea. Mangosmak och sen är det små gelepärlor på botten:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar