onsdag 9 november 2011

Bonnabränna

( kl 16:15 torsdag)

Ja, det är sant. Jag har bonnabränna! och jag tycker inte att det är okej. Vi har sammanlagt kapat av ca 20 olivträd. Svett, hunger och ingen energi, det är hur man känner när dagen är slut. Jag har aldrig varit så händig ute i en trädgård som jag varit dessa dagar. Även att det tar emot mitten av dagen så tycker jag att jag kämpat på bra ;)
Igår var det en ledig dag. Men ingen sovmorgon här inte. Vi klev upp tidigt för att vara lite barnvakt åt den ena tjejen. Så vi åkte till Westfield shoppingcenter och var på jakt efter skor till oss. Jag var dock inte alls på shoppinghumör så inga skor följde med mig hem.. Fast jag behöver verkligen ett par skor så jag hoppas humöret är på topp nästa gång!
Efter det begav vi oss till ett undervattenland kan vi väl kalla det. Det var i alla fall akvarium med hajar, sjöhästar och en massa andra annorlunda fiskar. Till och med pingviner fanns.

Nya Zeeland består i stort sett bara av backar, berg osv. Igår tog jag och Simon en springrunda, vi skulle springa upp för en suuuuuper lång backe. Tro mig, det var galet jobbigt! Det var som om någon tryckte en vägg mot mig för att göra motstånd..





Simon och jag bor vid fönstret över båten
Pretty nice house? 

2 kommentarer:

  1. Kul att få se massa bilder!:D Hur länge kommer ni stanna på den här farmen? Vilka är alla sysslorna ni fått förutom barnvakt och trädgårdsarbete? Jag är lite nyfiken(a)

    Svar till kommentar Kladdkaks-kafferep: Vi ska göra massa kladdkakor i sommar Linda!;)

    Tänkte på dig när vi satt där och kom o tänka på när vi pratade om att göra detta, tyvärr fick jag göra det utan dig:/<3 Men det kommer flera år!:D

    Puss & Kram!

    SvaraRadera
  2. Har dock inte tagit så mycket mer bilder. Men det kommer absolut komma massvis med fler bilder. Nu börjar sommaren närma sig också, såå skönt! :)
    Idag ändrades sysslorna lite, eller jag satt på en åkgräsklippare och klippte gräset (tog 2 timmar) Simon fortsatte att klippa några träd.
    Någon gång nästa vecka ska vi åka till deras strandhus för att måla och tapetsera. (hoppas på sol så vi kan få bada lite) huset ligger precis vid stranden!Vi stannar nog på denna farmen till nästnästa måndag. Sen åker vi upp till toppen på denna Norra ön för att bo på vandrahem i 3 nätter, shoppa lite och bada och sola :) sen fortsätter vi till en annan farm i Hamilton.
    har aldrig jobbat såhär fysiskt förut så det tar verkligen på en.. sover som en stock på nätterna. 10 h per natt sover jag, galet..

    Hur har du det hemma? NÄR ÅKER NI? :)
    Mmmm, vi ska verkligen ha en bakdag sen
    Puss

    SvaraRadera