tisdag 13 december 2011

Bland råttor och kossor.

(kl 10:00 onsdag)


I skrivandet stund sitter jag vid fönstret, på golvet och mitt enda sällskap är antingen en stor fet råtta i väggen eller också fåglar som river klorna mot väggen för att komma ut.. Jag fantiserar mig mer åt det positiva hållet att det är fåglarna. Dock försvinner den fantasin då och då med tanke på att igår när jag klippte gräset såg jag en gigantisk råtta på marken. Sån tur var så var den död!

Fram till jul ska vi spendera dagarna hos denna familjen som har fyra barn och en massa kossor. Troligtvis komemr vi jobba hos kossorna nästa vecka. Intressant att testa på bondlivet.. Nu i veckan donar och fixar vi i familjens trädgård.



Igår efter 5 timmars arbete följde vi med familjen till skolan där deras äldsta dotter  hade julavslutning. (deras dotter är hon som sitter näst längst ner på vänster sida) Det var prisutdelning, uppträde och sång.

På eftermiddagen var det playtime som gällde. Mamma pappa barn, kurragömma och lek på studsmattan.
Att springa runt och leka kurragömma med en 18 månaders bebis på höften och sen även en 5 åring på ryggen var inget Simon och jag är vana vid. Vi spenderade vår kväll framför tv:n. 

Mina ankfötter och en knöl som numera ser ut som en tennisboll.
Att jag inte kan hålla mina fötter i styr.. I Napier klev jag snett, igår klev jag snett två gånger.. Jag har aldrig stukat foten innan och nu lyckas jag göra det 3 gånger när jag är på andra sidan jordklotet!
Jag vill ha en frisk fot när vi är i Wellington vid jul!

Min fot är anledningen till varför jag sitter här uppe vid fönstret, vid väggen där fåglarna håller till. Fönstret är nämligen enda stället där internet fungerar...
Bara fyra timmar till Simon slutar.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar