fredag 9 december 2011

3 veckor kvar..

(kl 19:00 lördag)

..till den efterlängtade julveckan! Även att jag har lite jullängtan efter den svenska julafton så längtar jag såå till julafton här. Simon och jag kommer befinna oss i huvudstaden, Wellington. Där ska vi bo på ett vandrahem i 7 nätter. En veckan med avkoppling, restaurangbesök, shopping, bad, sol och äventyr. Vi ska unna oss något riktigt mycket med mat! just nu lever vi snålt med maten och pengarna. Jag försöker hålla mina händer i styr när vi går in i shoppingbutiker, måste ju hålla mig till julrean! Och jag har faktiskt lyckats ganska bra med det, eller? jodå.
Anyway, vi ska leva i ett litet lyxliv under julveckan.

Något mer som vi längtar till är min födelsedag. Ja, konstigt nog längtar Simon också efter den. :) Vi har nämligen redan börjat planera hur min dag ska se ut, och det kommer nog inte bli bättre.

En sak till... vi längtar till Thailandsresan också. Biljetter dit och till Sverige bokas ikväll....


Häromdagen testade vi honungsvin, kiwivin och olika honungar . 
Ikväll ska ryggsäcken packas för i morgon lämnar vi motorvägen, Golden Springs. Vi åker vidare för att spendera en natt i Napier. På måndag åker vi 10 mil söder om Napier, bostätter oss hos en familj fram till den 23e.

1 kommentar: