torsdag 9 februari 2012

Dagarna i Sydney

Hello! Ni borde undra vad vi har för oss här i Sydney egentligen eftersom uppdateringen på bloggen just nu ligger väldigt lågt..
Vädret är fortfarande dåligt. Det sägs att det ska åska och blixtra i helgen. Fast även att vädret är dåligt så är luften fortfarande väldigt kvav och varm!
Så vad gör Simon och jag under dagarn när det inte är solsken.. Hrm.. Vi går på stan, åker till shoppingcentrum. När ska man inse att man har köpt tillräckligt med kläder under denna resan? Igår hittade jag ett par byxor i en affär och jag lyckades självklart gå ut från affären med en påse i handen. Dem var ju trots allt billiga!!
Vi åker till restaurangen och fixar och trixar lite. Bara om någon timme ska vi dit och mäta upp saker till ett nytt handfat, eller okej, det är Simon som är händig och ska mäta.
Vi köpte tennisrack häromdagen. Dock har vi inte använt dem än för man måste hyra tennisplanen, vi är ute efter en gratis tennisplan.. På eftermiddagarna går vi en långpromenad eller ger vi oss ut på en springrunda och springer vilse.
I morse var det ingen sovmorgon för våran del. Vi klev upp klockan 7 för att gå bort till ett gym. Där får vi nämligen träna gratis i 14 dagar, how nice isn't that? Ett helt nytt och fräscht gym. På löpbanden, cyklarna och crosstraining finns det en tv så man kan kolla på tv, lyssna på musik och kolla internet! Jag kanske är helt efter med att se det för det finns säkert hemma i Kalmar på något utav gymen men låt mig tror att det är en helt ny grej. ;) Men vem kollar internet samtidigt som man springer undrar jag då?

Dags att bege sig till tåget och åka in till stan.
Jag ska försöka ta bilder till nästa inlägg så det blir roligare att kika in här!

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar