söndag 18 september 2011

Slösöndag

Att vakna upp till lukten av nybakta scones, varm choklad och tända ljus på bordet denna söndagen kändes lyxigt. Tack familjen H för att ni gjorde min morgon.
Efter slöhäng i soffan tog sis och jag på oss löparkläderna för att springa i backe + styrka. Nu sitter jag här i soffan och känner hur matt min kropp är. Numera känns det som jag bor på jobbet, jobbar lunch och på gatorna i stan är där jag hänger när jag har min rast på 2 h innan kvällspasset börjar. Denna helg jobbade jag på jobb nummer 2 både fredagskvällen och hela dagen igår, ja, då jobbade jag 13 timmar därav att jag spenderade natten hemma hos sis och hennes familj för huset hemma i Ljungbyholm stod tomt. Jag har aldrig jobbat 13 timmar i sträck eller så mycket som jag jobbat i veckan överhuvudtaget, så kanske är därför kroppen är så matt.. Mitt liv består just nu av mat, jobb, sova, träning. Men det känns ju ändå helt okej, för det är aldrig tråkigt att jobba när man varje kväll möter nya människor.:)
Fast vart är mina vänner?? Vi alla jobbar olika och jag tycker det är sååå jobbigt att inte hinna vara social med pojkvän, familj och vänner. Som nu när jag är ledig idag, vad gör jag? ingenting, för jag orkar inte göra något..

Jag har mina lediga timmar i stan mellan arbetspassen denna veckan också så jag klämmer mer en gärna in en fika eller promenad !

Pojken och jag kollar billiga flygresor varje dag men än har vi inte bokat någon biljett. Vi har i alla fall bestämt att resan ska bli lite framflyttad till början av November..det känns bra. :)
Nu ska jag gå upp och handla brieost och kex, hej lediga kväll! 


härlig sommarkväll med härligt sällskap., 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar