lördag 9 april 2011

Blå himmel & sol



Klockan är halv sju och det är blå himmel och sol, visst är det härligt?
Idag åkte jag in till stan med min underbara syster och fisungen. Vi åt lunch på Café Nilsson, gick på baronen och kvasten och alla affärer där i mellan. Jag hade vissa affärer där jag var tvungen att gå in i för att leta studentklänning, dock så kunde Malin ta sig in i några affärer med vagnen. Olivia gnällde för det var varmare inne i butikerna än utomhus så Malin plocka upp Olivia ur vagnen och vagnen hamnade i mina händer. Att jag skulle ta en tom vagn gick inte så bra, jag gick in med vagnen i kläderna och på folk! Hade Olivia åkt i vagnen under den tiden hade hon nog spytt av alla hastiga dunkar i saker och ting som vagnen gick in i.
Vi åt Ben & Jerrys och drack kaffe i solen som slutade med att Malin fick trycka i sig glassen på väg till bilen, jag sprang in i en affär och köpte min studentklänning. Meen vet faktiskt inte om jag ska behålla den.. den är verkligen jätte fin men sitter lite för tajt runt brösten så det känns som mina pattar hänger ut över klänningen ...


Kom hem från stan och tog tag i att städa mitt rum, det hade nämligen bildats hur mycket damm som helst under min säng. Nu är det fint och hela rummet glänser! Har hunnit med att ta mig en promenad i solen också :) Jag har haft en bra så jag hoppas morgondagen blir minst lika bra trots plugget som måste göras..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar