söndag 22 januari 2012

denna eviga längtan.

Så fort jag får en stund för mig själv dyker hemlängtan upp i huvudet, så fort inget går som jag vill dyker hemlängtan upp.. Jag saknar alla hemma något sjukt mycket.
Jag är trött på att leva i en resväska och aldrig få känna sig hemma någonstans.. Kläderna luktar unket, inget av dem blir helt rena.. Hur fräscht är det att sätta på sig en vit bh som har blivit grådassigt?
Jag tror bestämt att det där med "backpack" inte är något för mig.. Varje gång jag sitter och klagar på att vissa av kläderna inte blivit rena tänker jag på hur det hade varit om vi bara hade rest runt och levt riktigt snålt. Hade jag ens klarat av det? Den sista veckan här i NZ nu ska Simon och jag leva som grisar och det gör mig lite nervös.. Vi ska sova i bilen som det fortfarande är massvis med hundhår i sen vi köpte den. Mina näsborrar kommer bli igentäppta av hundhåret. Det kommer också vara riktigt kallt att sova i bilen. Bara i natt när vi gick och la oss i vårt lilla rum var det svin kallt, jag sov med Simons tjocktröja på mig!

Jag är stolt över mig själv att jag har klarat av att vara här i NZ i 3 månader och att vi har jobbat och kämpat för att få hitta boende och mat, speciellt nu i januari månad.
Jag tror jag kommer vara mer stolt över mig själv när jag kommit hem till Sverige! Tänk alla månader jag varit borta, borta från min egna sköna säng, borta från familjen, borta från dem bästa vännerna.. Åh vad det kommer kännas bra att sätta fötterna på svnensk mark den dagen jag kommer hem... :) 


Nästa tisdag kommer det kännas bra att få sätta ner fötterna på Australiensk mark igen!
Aussie here we come. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar